Artık tüm planlarımızı neredeyse önceden belirlemek adına arama motorlarını kullanarak gerçekleştiriyoruz. Özellikle arama motorları bizler için büyük bir bilgi kaynağını alışverişimiz olarak kullanılıyor. Google ile başlayan bu serüven birçok arama motorları tarafından halen geliştirilmektedir. Yandex özellikle bu konuda oldukça büyük bir atılımlar sergilemiştir ve halen arama motorları konusun da birçok detaylara yer verilmektedir. Bizlere sunmuş oldukları istatistikler dâhilin de Türkiye 2016 yılı için en çok neleri aradı bunları rahatça görebiliyoruz. Ülkemiz yeni bir yıla giriş yaparken 2016 yılında neler planlayacağına ve neler yapacağına dair birçok işlemleri arama motorlarından bakarak sergilemektedir.



Yandex istatistiklerine göre 2016 yılı için Türkiye de en çok arananlar şuanda Yapımcılığını Acun Ilıcalı’nın üstlendiği Survivor yarışması arama listesinde zirvede yer alıyor. Bu durum ne kadar doğru bilinemez ama bildiğiniz gibi Acun Medya Yandex konusunda sanki şirketin ortağıymış gibi sürekli reklamları gerçekleştirmekte ve Yandex adına birçok yenilikler getirmektedir. Özelliklede Fenerbahçe ile yapılan anlaşma çerçevesin de Yandex kullanıcı sayısını arttırmak adına Acun Ilıcalı büyük bir reklam içerisinde yer aldı. Yandex’e göre Türkiye’de 2016’ya dair en çok merak edilen şey Survivor’ın kadrosu olmuş ve 2016 yılında Survivor yarışmasına acaba kimler katılacak hangi ünlüler yer alacak bu konu üzerinde aramalar yapılmış. Bu süreç içerisinde en çok da resmi tatiller aranmaya başlanmış ve bu resmi tatiller hangi tarihlere denk geliyor hangi tarihlerde çalışmayacağız bu konuda arama motoru kullanılmış. Milli Takım, Euro 2016’yı zirveye taşıması ile birlikte en çok aranan diğer kelimelerden birisi de Euro 2016 ile ilgili başlıklar ve yazılar yer almıştır. Diğer aranan kelimelerden birisi de en çok kaygı ve sıkıntı yaratacak olan KPSS ile ilgili birçok araştırmalar yapılmış tarihi kimler tarafından girileceği ve hangi konular sorular cevaplar gibi birçok alanda sınav üzerine araştırmalar gerçekleştirmiş. Bizler de bu araştırmalar neticesin de en çok arananları istatistikler halinde sunduk ve arama motorlarının hayatımızda ne kadar çok yer ettiğini bir kez daha vurgulamış olduk.