Vücudumuz bir çeşit makine gibi çalışmaktadır yine sigarayı bıraktıktan sonra bile vücudumuzda çeşitli fark edilebilir ve ölçülebilir değişiklikler oluşmaya başlamaktadır. Sigara bırakıldıktan sonra her geçen dakika vücudunuz kendini çok daha iyi bir şekilde onarmaktadır. Sigara bırakıldığı zaman sağlık olarak oldukça ciddi yanlış yorumlar oluşabilmektedir. Uzmanlar bu konuda gerçekten sigarayı bırakan bireyleri dikkatli olmaları konusunda uyarmaktalar. Sıkça duyabilirsiniz sigarı bırakanlar ağızlarında yaralar çıktığını, diş etlerinin kanadığını iddia ederler. Nedenine gelirsek sigara zaten dişeti ve ağız sağlığı açısından oldukça olumsuz bir şeydir. Ancak sigara dumanı aynı oranda içildiği zaman karbonmonoksit ve damar büzücü çeşitli maddeler sebebiyle hasta ağız dokusuna yeterli oksijeni alamaz. Bu nedenle hastalar dişetleri sigara içiyorken yine soluk gözükebilmektedir. Sigarayı bıraktığınız zaman zaten hasta ve yine kırılgan olan dokuya hızlı ve oldukça bol oksijenli kan gidecektir.

Kendinizi Kutlayabilirsiniz Artık Sigarayı Bıraktınız
Bu gibi durumlar ile karşılaştığınızda mutlaka kendinizi kutlamalısınız. Sigaraya mutlaka geri gitmemelisiniz. 2 ve 3 hafta içerisinde ağızınız iyileşmemiş ise mutlaka bir diş hekimine gözükebilirsiniz. Sigarayı bıraktığınızda kendinizi sersem gibi hissedebilir ve içinizde sürekli bir uyku hissi oluşabilir. Hiç ormana gittiğinizde eve döndükten sonra huzurla uyuma yaşadınız mı? Bunun nedeni tabi ki oksijen çarpmasıdır. İşte sigarayı bırakan bireylerde %90 oksijen seviyesi yerine %100 oranına çıkar oksijen ve bu insanlar ormana girmiş gibi olmaktadırlar. Burada merak etmeniz gereken bir şey yok. Birkaç gün içerisinde çok daha zinde olursunuz.

İnançlarınızı Boşa Harcamayın
Sigarayı bıraktığınızda yine bağırsaklarınızın çalışmadığını düşünebilirsiniz. Eğer bunun olacağına inanmasaydınız yine böyle bir sorununuz bulunmayacaktı. İnançlarınızı asla hafife almamalısınız. İnançlarınız beyninizi, beyninizde salgılamış olduğu biyokimyasal çeşitli maddeler beraberinde vücudunuzu yönetmektedir. Sonuç olarak yaklaşım şeklinizi değiştirmenizde fayda var. Bunların hepsi geçici şeylerdir. Eğer geçmiyorsalar yine çözümü sigaraya geri dönmek asla değildir. Bu gibi durumlarda tekrar doktorunuza başvurabilir ve gerekli konuşmayı yapabilirsiniz.