İnsanlar sağlıklarını yitirmeye başladıklarında anlarlar ne kadar kıymetli olduğunu ve hayatlarında çok dikkat edilmesi gereken noktalar olduğunu. Sağlıklı yaşamak elbette ki sağlıklı beslenmekten geçer. Çünkü yedikleriniz ve hatta içtikleriniz vücudunuzun yapı taşları olan hücreleri beslerler. Hücrelerin beslenmesi demek vücudun ihtiyacı olan tüm vitamin, mineral ve diğer temel taşların yeterli miktarda alınması, bağışıklık kazanılması ve güçlenmesi demektir. Bu da sağlıklı yaşamın ilk adımıdır. İnsanların yaşam kalitesini yükseltmesi için ilk yapması gereken şey beslenme kalitesini yükseltmek olacaktır. Birçok insan kaliteli beslenmenin ne demek olduğunu bilmez ve gün boyu vücuduna hiç işe yaramayan ve hatta vücut dengesini bozan gereksiz besinler alır. Bunlar arasında aşırı yağlı, şekerli, karbonhidratlı ve tuzlu gıdalarda vardır. Hazır ve donmuş gıdaları zararlı besinlerin en başında sıralayabiliriz. Bu gıdalar fazla kilolarla başınızı derde sokarak hastalıkların en önemlilerini hayatınıza büyük bir hızla dahil edebilirler. Kilo alma hızınız ikiye katlanmışsa beslenme düzeninizi tekrar gözden geçirmeli ve yukarıda bahsi geçen zararlı besin gruplarını hayatınızdan çıkarmaya başlamalısınız. Aksi takdirde damar tıkanıklığı ve vücut yağlanması sonucunda kalp krizi riski taşımakla kalmaz, tansiyon ve şeker gibi kronik hastalıklara yakalanma oranınızı yükseltirsiniz. Zaten var olan hastalıklarınız için ise mutlaka sağlıklı beslenme kurallarına dikkat etmeli ve yaşam kalitenizin kontrolünü elinizde bulundurmalısınız. Eğer abur cubur yeme alışkanlığınız haftada birden fazla ise sağlıksız beslenme adına her şeyi yapıyorsunuz demektir. Çünkü vücudunuza aldığınız her türlü abur cubur, dengenizi bozmak için muhteşem bir yardım sunacaktır. Fakat nadiren alınan abur cubur türleri o kadar etkili olmayacaktır. Bu sebepten de kendinizi çok riske atmadan, çok mecbur kalmadıkça abur cubur tüketmemenizde fayda vardır.

Günlük enerji ihtiyacınızı karşılayabilmek için ilk önce ve en hızlı karbonhidratlardan faydalanırız fakat onları vücudumuza fazla almak sakıncalıdır. Pirinç, makarna ve bulgur gibi gıdaların içerisinde yer alan karbonhidratlar fazla tüketildikleri takdirde rahatsızlık verebilirler. Kısacası az ve sık tüketilmeleri uygun olan besin grupları karbonhidratlardır diyebiliriz. En sık tüketilmesi gereken besin grubunu ise mineraller oluşturur ki aslında onlar vücuda alınmazsa asla dengeli beslenmiş sayılmayız. Mineral demek; kalsiyum, iyot, demir, çinko ve bakır demektir. Sebze ve meyvelerde bolca bulabileceğiniz minerallerin görevi kemik ve diş sağlığının yanı sıra cilt dokusunu da canlı tutmaktır. Hatta kan basıncımızın düzenlenmesi ve kalbimizin ritmik bir şekilde çalışması gibi hayati önemi de vardır. Bu yüzden de sağlıklı beslenme denildiği zaman sebze ve meyveler her gün en sık tüketilmesi gereken gıdaları arasında yer alır. En az mineraller kadar değerli olan proteinler ise yine her gün tüketilmesi gereken gıdalar arasındadır. Çünkü proteinler kas dokusunun oluşması ve güçlü kalması için gereklidir. Kasların gereken güce sahip olması için yeteri kadar protein almazsanız vücudunuz kalori yakmayı durdurur ve kilo almaya başlarsınız. Buda doğal olarak vücudunuzun tüm dengesini alt üst edecek ve siz dengeli beslenmiş sayılmayacaksınız. Proteinlerden faydalanmak için mutlaka et ve süt ürünlerini hayatınıza dahil etmelisiniz. Bazı bitkisel proteinler de bu ihtiyacınızı karşılayabilirler ama asla hayvansal proteinler kadar büyük bir etkiye sahip değildirler. Güne bir bardak süt ile başlamak ve peynir, balık, tavuk eti yada kırmızı et gibi besinlere sofranızda yer vermek sağlıklı beslenmenin önemli adımlarından biri olacaktır.

Vücudumuza alınmazsa tehlikeli olabilecek ama alındığı takdirde de miktarına çok dikkat edilecek besin gruplarından olan yağlar ve şekerler dikkatle tüketilmelidir. Yağların eksikliği vücudumuzun taşıma görevini yerine getirmezken, şeker eksikliği zihinsel faaliyetlerimizin durmasına yol açabilmektedir. Fakat her iki gıdanın fazlası alınması da çok tehlikelidir. Günlük sıvı tüketimi 2 litre civarında olmalı ve mümkünse bu saf su şeklinde olmalıdır. Çay, kahve ve meyve suyu gibi içeceklerin az şekerli yada şekersiz tercih edilmesi sağlıklı beslenme açısından çok önemlidir.