Daha Sağlıklı Bir Yaşama Ne Dersiniz?

Elbette ki cevap ‘Evet’ olacaktır. Çünkü daha mutlu bir yaşam sürmenin temel yapı taşlarındandır aynı zamanda daha sağlıklı bir vücuda sahip olmak. Tabi bunun için dikkat etmemiz gereken bir sürü şey var: Uyku sürenizden tutun da yediğiniz besinlere, içtiğiniz su miktarına, öğün saatlerinize kadar. Tabi ki hepsini harfi harfine uygulamak çok zor ancak birkaç küçük öneriyi hayata geçirerek daha sağlıklı ve dolayısıyla daha mutlu bir hayat sürmek elbette mümkün.
Peki neler yapmalıyız?

Temel yapıtaşlarımız uyku, spor ve beslenme…

Öncelikle uykuyla başlayalım.

Birçoğumuz pek de dikkat etmeyiz uyku süremize. O günki iş yoğunluğumuza, yorgunluğumuza bağlı ne zaman uykumuz gelirse uyuruz. Fakat uzmanların önerisine göre düzenli, verimli ve yeterli bir uyku gün içindeki konsantrasyon probleminizin önüne geçmenize yardımcı olur, bağışıklık sisteminizi güçlendirerek sizi hastalıklardan korur.

Gelelim spora…

Nerdeyse hepimizin başının belada olduğu konu. Düzenli bir spor hayata geçirmesi oldukça zor bir eylem. Bu konuda uzmanların önerisi ise günde 1 km yürüyüş ya da haftada en az 3 gün toplamda en az 150 dakika hafif/orta şiddetli bir egzersiz programı. Böylelikle kalp hastalığı riskinizi azaltabilirsiniz.

Beslenmeye gelelim…

Dengeli bir beslenme sağlığınız için oldukça önemli. Öğünleri düzenli ve sabit saatlerde tüketmek, kahvaltıyı ihmal etmemek, uyumadan hemen önce yememek de önüne geçilmesi zor problemlerden. Öğünlerde ise yağlı yiyeceklerden, kızartmalardan ve fastfood’tan kaçınmak oldukça önemli.

Tabağınızda nelere dikkat etmelisiniz?

Sebze sınırınız yok bir kere. İstediğiniz kadar yiyebilirsiniz. Ancak çeşitli sebzeleri tüketmek gerekli. Sürekli aynı sebzeden bahsetmiyoruz yani.

Meyvelerimizde de sınır yok. Ancak elma, muz gibi bol kalorili meyveleri tüketirken dikkatli olmakta fayda var.
Günde 4-8 ölçek tam tahıllı ekmek, pilav, makarna; 3-7 ölçek baklagil, balık, et ve süt ürünlerinden; 3-5 ölçek zeytinyağı, çerez tüketebilirsiniz ve son olarak da günlük 75 kaloriyi aşmayacak şekilde şeker ya da tatlı alımına dikkat ettiğinizde bu dengeli beslenmenin meyvelerini kısa süre içinde toplamanız işten bile değil.