Çocuklarda beyin gelişimi anne karnına düştükleri günden itibaren başlamaktadır ve yine ergenlik çağına kadar da devam etmektedir. Beynin gelişiminin en çabuk olduğu vakit ise yine anne karnından başladıktan sonraki ilk 3 - 4 yılda olmaktadır. Yine çocuk bireyler daha 2 yaşlarındayken yetişkin ağırlıklarının %17'sine kadar ulaşmışken, beyinleri de yetişkin ağırlıklarının %80'ine ulaşır. Bu sebeple bu hızlı büyüyor olmanın desteklenebilmesi amacı ile beslenme oldukça önem arz eden bir unsurdur. İlk 5 ay boyunca anne sütü bebeğin yine beyninin gelişimi açısından tüm besin gıdalarını içerisinde barındırmaktadır. Hatta ilk 6 ay boyunca bu böyledir. İlk 6 ay aydan itibaren de yine gelişimlerinin sağlıklı olabilmesi amacı ile beyin gelişiminin desteklenmesini hem bedensel hem fiziksel hem de gıda açısından sağlanabilir.

Kolin Beslenmede Çok Önemli

Kolin: kolin çocukların beslenmelerinde en esas olan gıda maddelerindendir ve yine çocuk beyninin gelişimini önemli oranlarda etkilemektedir. Kolinin en sık olduğu gıda yine yumurtadır. Buna ek olarak kuru baklagillerde de yine sütte ve kuruyemişlerde de kolin vardır. Omega - 3 yağ asitlerine gelirsek beynin yapılarının %60'ını kadarını yağlar oluşturmaktadır. Bu nedenle beynin beslenebilmesi amacı ile yağlar oldukça önem arz etmektedir. Çocuk yaşlarda beyin gelişimi açısından en faydalı yağ asitlerinin yine omega 3 yağ asitleri olduğunu çeşitli çalışmalar ispatlamış bulunmaktadır. Omega-3'ün en çok bilinmekte olan besinsel kaynağı ise yine balık. Bu nedenle çocukların beslenme düzenlerine haftada 2 kere olmak üzere balık eklenmelidir.

İyot: oldukça yüksek oranlarda iyot alımının beynin gelişimini yüksek oranda desteklediği bir çalışma henüz yapılmadı. Fakat iyot eksikliği yine geri dönüşümsüz bir beyin hasarlarına da davetiye çıkarabilmektedir. Bu nedenle iyotlu tuz kullanılmalıdır.

Çinko Alımı

Çinko alımı: Çinko eksikliğinde beynin ön bölgelerinde çeşitli değişiklikler ve okuma performanslarında çeşitli bozuklukların meydana geldiği çeşitli çalışmalar sonucunda ispatlanmıştır. Çinkonun en güzel besin kaynağı karaciğer, et, yumurta, deniz ürünleri ve çeşitli tahıllar olmaktadır. Yine B grubu olan vitaminlere de çok dikkat edilmelidir. B12 vitamininin eksikliği bulunan çocuklarda algı, çeşitli testlerde reaksion zamanları çok daha uzun olmaktadır. Dikkat dağınıklığını da oluşturabiliyor. BU nedenle yumurta, yoğurt ve kırmızı ette B12 vitamini oldukça yüksek oranlarda vardır.