Öğrenme güçlüğü çeken çocuklarda, kendini beceriksiz sanma ve yeteneksiz ve başarısız sanma hissiyatına sebep olmaktadır. Bu durum fark edildiği anda derhal profesyonel bir destek alınmalı ve gerekli tüm girişimler yapılmalıdır. Organik ve biyolojik bir nedene bağlı olmaksızın baş gösteren bir sorundur. Kendisini ifade edebilme zorluğu, el becerilerini kavrama yetersizliği, anlatılanları proteze edebilmede eksiklik ve yazım, çizim gibi konuları kavrama da eksiklik gibi göstermektedir kendisini. Öğrenme bozukluklarının %80 oranında göründüğü durum okuma bozukluğu olarak görülmektedir. Bununla beraber, yazma, okuma ve matematik (disleksi) alanlarında da kendisini gösterebilmektedir.

Çocuklarda Öğrenme güçlüğü Nedenleri nelerdir sorusuna cevap olarak, sebep olan etkenler henüz tam olarak tespit edilmiş bir durum değildir. Ancak yapılan son araştırmalar göstermektedir ki, öğrenme bozukluklarının başlıca sebepleri arasında genetik sorunlar, çevresel aktörlerdir. Aynı zaman da anne adayının hamilelik sürecinde yeterli ve doğru beslenmemesi, bilinçsiz ilaç kullanımı, doğum esnasında ki karşılaşılan zorluklar, doğum esnası ve sonrasında yeterli oksijen alamama gibi başlıca nedenler, öğrenme güçlüğünün oluşmasında başlıca etken sebeplerdir. Bu durumun görüldüğü çocuklarda, ailenin bilmesi gereken en önemli durum, çocuğa dikkat kesilmeyi, dikkatin önemini bilinçli şekilde vurgulama ve öğretim sürecidir.

Bu anlam da, farkındalık bilincine vurgu yapılmalı ve farkındalığın anlam ve önemi çocuğa aşılanmalıdır. Zira farkındalık ve dikkatten yoksunluk, beraberinde öğrenim sorunlarına kaynaklık edecektir. Bu sebepledir ki, çocuğa birincil öğretilmesi gereken faktör, yapılması istenilen bir iş ve eylem üzerinde durması, düşünmesi ve sonra eyleme geçmesi gerektiğidir. Yani, dur-düşün-yap denklemine özenle dikkat edilmelidir. Unutulmamalıdır ki, bir sonuca ulaşmak evvela sürece dikkat etmekle mümkündür, sonuca giden süreçte dikkatsiz ve özensiz geçirilen süreç, doğru sonuca gitmenin önünde ki en büyük engeldir.