Her gün su içmemiz sağlıklı yaşamamız açısından son derece önem arz eder fakat içilmesi gerekilen su miktarı insandan insana göre de değişim gösterebilir. Seneler içinde yapılan bazı araştırmalar çeşitli yöntemleri de bizlere getiriyor. Ancak günlük olarak su ihtiyacımız sağlığımız, ne kadar günde spor yaptığımıza ve yaşamımızdaki çeşitli faktörlere bağlıdır. İnsan vücudunun doğru ve düzgün bir biçimde sekteye uğramadan çalışabilmesi için suya mutlaka ihtiyacı bulunmaktadır. Terlerken, nefes alırken idrar ile kayıp edilen suyun yerine koyulabilmesi son derece önemlidir. Gıdalardan belli bir miktar su alınması beraberinde asıl su kaynağı içeceklerimiz olabilmektedir.

En İyi İçecek Sudur!
En iyi içecek her daim su olmaktadır. Bu konuda genel olarak gün içerisinde 6 ila 8 bardak su tüketilmelidir fakat bazı kişiler ne kadar sağlıklı olabildiklerine, yine hangi oranda egzersiz yaptıklarına ve yine ne kadar sıcak bir iklimde yaşadıklarıyla orantılı bir şekilde daha fazla veya daha az su ihtiyacı duyabilmekteler. Eğer sıcak bir ortamda egzersiz yapıyorsanız, idrar yolları enfeksiyonu geçirmişseniz veya gripseniz, hamileyseniz normalde tüketiyor olduğunuzdan çok daha fazla suya ihtiyaç da duyabilirsiniz. Egzersiz özellikle de su ihtiyacını etkileyen faktörlerdendir. Eğer sizi terletmekte olan bir çeşit aktivite içerisindeyseniz sıvı kaybınızı giderebilmek için çok dahafazla su tüketmelisiniz. Ekstra anlamda ne kadar suya ihtiyacınızın olduğu veya ne kadar terlediğinize, egzersizinizin vaktine ve tipine göre de değişim gösterebilmektedir.

Su Alımını Etkileyen Faktörler
Çevresel etkiler: sıcak havalarda çok daha fazla terlemenize ve bununla beraber çok daha fazla suya gereksinim duyabilmenize neden olabilmektedir. Bunlara ek olarak kış aylarında ısıtılan mekanlar da cildinizin nem kaybetmesine sebep olabilir. Yine hastalıklar ve çeşitli sağlık koşulları da su içme gereksiniminizi etkileyen faktörlerdendir. Ateşiniz yüksek olduğu vakit, ishal olduğnuzda veya kustuğunuzda vücudunuz su kayıp eder. Bunun gibi unsurlarda, çok daha fazla su içmelisiniz. Farklı bir yönden çeşitli karaciğer, böbrek, böbrek üstü bezi hastalıklarında veya kalp yetmezliği gibi çeşitli unsurlarda suyun vücuttan atılımı azalabilmektedir ve yine su alımınıza limit koymanızın önem arz ettiği bir durum gerçekleşebilir. Hamilelik ve emzirme dönemlerinde de dikkat edilmesi gerekmektedir. Kadınlar çok daha fazla oranlarda suya ihtiyaç duyabilirler. Özellikle belirtmek gerekirse emzirme dönemlerinde oldukça yüksek oranlarda sıvı kaybedilebilir. The Institute Of Medicine hamile olan bayanların gün içerisinde 10 bardak suya ihtiyaçları olduğunu ve emzirenlerin ise günde 13 bardak suya ihtiyaçları olduğunu belirtmiştir.