Hızla büyüyen internet âleminden en çok nasibini alan firmalardan biri de Google. Arama motoru olarak hizmet vermeye başlayan söz konusu firma zamanla gelişmeye ve büyümeye devam etti. Hızlı büyümesi ile beraber birçok yeniliğe ve sanal âlemde birçok gelişmeye öncü oldu. Yeni yeni teknolojilere imza attı, birçok projenin altında ismi geçti. Arama motorları konusunda son derece gelişmiş bir hal alan söz konusu firma, oldukça yükselen ve gelişen bir marka değerine sahip oldu. Sadece arama motoru hizmeti vermekle kalmayarak, beraberinde birçok hizmet ile kullanıcılarını karşıladı diyebiliriz. Günümüzde Google firmasının artık birçok hizmette yer aldığını ve çeşitli projelerinin deney aşamasında olması nedeniyle önümüzde ki dönemde bizlere çok faydalı ürünler sunacağı ortada. Reklam sektöründen tutunda telefon yapımına kadar Google, son derece büyük işlerin altına imza atmayı başardı.


Sadece aranan sonuçları kullanıcılara sunmakla kalmadı ve haritalar gibi önemli bir seçeneği ile de aranan her şeyin bulunabileceğini bizlere göstermiş oldu. Google’ın arama motorunda ki en büyük rakiplerinden biri de Yandex demek mümkün ancak her ne kadar rakip olursa olsun, Google’a bu konuda kimsenin yaklaşamayacağını söyleyebiliriz. Arama sonuçlarına farklı bir açıdan bakan Yandex, diğer arama motoru olan Google’dan sonra en çok kullanılan arama motorlarından biri. Rusya kaynaklı olan bu firma, 2000 yılında kurularak kullanıcılarına hizmet vermeye başladı. Öncelikle Rus pazarında etkili olan bu firma son derece sevildi ve ülkesinde desteklendi. Ülkemizde de son birkaç senedir yaygın olarak kullanılan bu arama motoru, son derece gelişmiş yapısıyla belirli bir kitle tarafından sevildi diyebiliriz. Bu arama motorlarının yanına Google’ın baş düşmanı diyebileceğimiz bir arama motoru olan Bing ’den bahsetmezsek olmaz. Son derece gelişmiş ve etkili arama sonuçlarına sahip olan Bing, her ne kadar iyi olursa olsun rakibinin hep gölgesinde kaldı diyebiliriz. Ülkemizde olmasa da dünya genelinde sıkça kullanılan bir arama motoru olmasına karşın, asla Google kadar iyi olamadı ve Google’ın yükselen değeri karşısında hep gölgede kaldı diyebiliriz.